arninge

Alla inlägg under oktober 2010

Av Eva - 17 oktober 2010 22:27

Veckan på jobbet gick bra. Vaktade ett par timmar åt Hållfasthetslära på KTH i tisdags. Det var många deltagare och dom satt i en hörsal. Vi skulle vara två som vaktade men min kompis kom inte så läraren fick hjälpa mig. Lit jobbigt att skutta i kring i hörsalen. Var hemma en timme och åt lunch och tittade lite i maillådan innan jag jobbade eftermiddag och kväll på EDB. Det var kul att ringa till privatpersonerna för omväxling. Det blev inget Stora Sköndal för jag skulle vänta på ett paket från Agel men det kom så sent så jag hann aldrig. Kenneth och jag gick ner och handlade lite på Esplanad. Torsdagen och Fredagen förflöt utan några konstigheter. Kenneth skulle hjälpa Paul och köra sopor. Vi åkte ut till dom på lördagsförmiddagen. Fick lunch och tittade på travet. Jag hjälpte dom slå in glas och porslin så länge tidningarna räckte. Fick skjuts till Fruängen så vi slapp att åka pendel. Var till Eskilstuna och handlade på Maxi. Hade fått en rabattkupong på 5 % som vi ville utnyttja. Åkte förbi landet och såg till att mössen och fåglarna hade mat. Det hade varit strömavbrott och jag satte om timerarna så det inte lös på fel tid. Satte in Nisse Sibelius. Såg på TV innan vi lade oss.

Av Eva - 10 oktober 2010 14:58

I söndags fick Kenneth och jag för oss att vi skulle gå på Skansen. Superväder och ganska varmt. Djuren var rätt pigga och rätt mycket folk. Hade sedan styrelsemöte med föreningen på måndagkvällen och jag gick i taket i de flesta beslut. Äntligen ska vi få nya grovtvättmaskiner. Den vi har i vår tvättstuga har ett par år på nacken och blivit felkopplad. Jag har nämnt det flertalet gånger utan resultat. Den är kopplad till endast varmvattnet och så ska det ju inte vara. Tvätten krymper i de flesta fall. Det ska bli spännande att testa den när den blir inkopplad. I tisdags gick jag som vanligt till jobbet. Snubblade på något nästan utanför jobbet. Det var två trevliga elever som hjälpte mig upp. Hade rätt ont i sidan och båda händerna. Fick blåmärken i handflatan vid tummarna. Jobbade som vanligt och Kenneth hade åkt till landet för att besikta Mazdan. Han var inte glad att jag hade trillat. Det blev inte någon utfärd till Stora Sköndal på onsdagen och jag var hemma torsdag och fredag. Kenneth och Paul åkte till landet i går och skulle skruva fast takstegen som vi hade fått bakläxa i från när vi hade haft brandsyn förra sommare. Den har nu blivit fastskruvad enligt konsten alla regler får vi hoppas och grabba fick sova kvar för det tog längre tid med fastsättningen än dom befarat. Det var inget att göra när dom ringde i går kväll och sa att dom skulle vara kvar. Har i alla fall skrivit protokollet sen i måndags enligt önskan av ordförande. Sitter nu här och väntar på att Kenneth ska komma hem. Få se sedan vad jag ska laga till midda.

Av Eva - 2 oktober 2010 22:46

Förra helgen var vi på landet ensamma Kenneth och jag. Ganska skönt att vara ensamma. Hade igång en tvättmaskin men det blev rätt dåligt väder så vi fick hänga allt på tork inne. Var och varmkörde Mazdan och satt en stund vid Utsikten och drack kaffe. Kenneth motortvättade den för att den ska på besiktning på tisdag. På söndagen blev den och Seaten avtvättade så dom är ganska rena nu. Veckan förflöt som vanligt men kom inte i väg till Stora Sköndal. Fastnade som vanligt framför datorn. Jag får sluta att öppna den på onsdagsmornar. Kommer ju inte till Öppet hus i Hedvig heller. Idag var det kalas hos Milkha och Paul. Det var trevligt som vanligt. Filipinmat det är smaskens. Hade sällskap dit med mamma. Hon fick skjuts av Ann och J-Å hem och vi åkte kommunalt med Carlos o Ann-Marie. Mycket folk på pendel och t-bana. Snart ska jag gå och lägga mig så får vi väl se vad vi gör i morgon.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Evas Gästbok

Reklam

Dagens Bibelord

Besöksräknare

Microsoft Store SE

Min Facebooksida

Yves Rocher

Lekmer

Ikanobanken

Philips

One more smile

Blandade länkar

Tradedoubler

Gilla häst

Tradera

Blandade nöjesannonser

MoneyMiljonär

Blingskal

F-Secure SE

WWF

Adsettings

Buzzador

Discshop.se

Supersaver

Hewlett Packard

Tidningskungen

Dagens Nyheter

Sposnorhuset

Bonprix


Ovido - Quiz & Flashcards