arninge

Alla inlägg under januari 2011

Av Eva - 31 januari 2011 11:22

Jag fick i alla fall jobba 18-20 januari på EDB. Det blev kvällsjobb så här i början. Står i kö för att få jobba dagtid. Men det är faktiskt kul att ringa till privatpersonerna. Förra veckan stod jag över med EDB-jobb för det var lite annat kvällstid. Måndag var det styrelsemöte här i föreningen samt att jag var inbjuden till middag i Hedvig pga att jag hjälpte till med basaren i höstas. Jag var ju tvungen att vara med på styrelsemötet. Vi har fått en ny förvaltare och det verkar vara en driftig karl. Inget fel på HSB och Christoffer men det kanske var bra med lite nya kvastar. Det var ett långt möte och mycket snack. I tisdags var mamma och jag på Gunnars begravning. Vi var i alla fall ute i god tid. Mycket folk i kyrkan och gott kaffe i församlingssalen. I onsdags skulle jag igentligen till Stora Sköndal men jag beslöt att vi skulle handla mat och annat till Kenneths kalas på lördagen. I Torsdags skulle jag igentligen ner till Hedvig på lunchmässa samt sopplunch och föredrag samt vara kvar för att vi hade kårmöte på kvällen men jag blev snurrig i magen så det blev inte av det heller. Fredag eftermiddag var vi till stan och köpte det sista inför Kenneths kalas. I lördags kom alla och grattade Kenneth och fick middag och kaffe och tårta. Ungdomarna låg kvar och det var kul. Milkha och Kim åkte till kyrka. Hade tänkt följa med men jag sov över så det en dag hemma. Spelade trio på Visance och vi fick in det. Idag är det måndag och straxt dax och åka till jobbet igen.

Av Eva - 13 januari 2011 16:37

Nu är julen slut på riktigt. Ungdomarna har lovat att komma till oss och ha julgransplundring i helgen. Nyårsafton skulle firas hemma hos mamma men vi blev här ensamma för jag fick en riktig bondförskylning och jag ville inte smitta mamma när hon skulle ha kalkonmiddag på trettondagsafton. Min förskylning gick sedemera över och nu är jag frisk igen. Kalkonen var god som vanligt och alla kom som var bjudna. Den 29 december åkte vi till Linköping för att vara med på syrrans mammas begravning. Resan gick bra och vi kom precis i tid. Den hölls i Linköpings domkyrka. Vi hade sedan minnesstund i domprostvillan. Resan hem gick även den beskymmersfritt. I måndags var jag på KTH och vaktade. När jag gick dit fick jag spader pga halkan. Blev aldeles knollrig när jag skulle hem så jag fick ringa efter Kenneth och han kom och mötte mig så att jag kom hem utan trassel. Tisdag var jag inne hela dagen och i går onsdag var vi bara till Esplanad och handlade. Idag hade jag tänkt gå till Hedvig och lunchmässan men kom inte iväg för jag satt och läste tidningen för länge. Satt och tittade igenom runorna och såg att min kära fadder hade avlidigt. Det är bara att sätta på sig den svarta dräkten igen. Ska snart ut och handla med Kenneth inför julgransplundringen. Försökte få tag i min mamma men hon svarade inte förut och hon har inte ringt tillbaka. Ska försöka nå henne igen nu när jag har skrivit klart. Försökte få besked på EDB angående arbete i nästa vecka men besked skull mailas ut och ännu har det inte kommit något. Hoppas att det blir jobb så man kommer igång igen. Fast nu när det är halt ute kan det ju vara men jag blir så rastlös när jag inte har något vettigt att göra. Inte ens promenad på stan nu när jag har nya stavar. Det är bra att man kan lita på dom nu och dom inte sjunker ihop och blir kortare helt apropå.



Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Evas Gästbok

Reklam

Dagens Bibelord

Besöksräknare

Microsoft Store SE

Min Facebooksida

Yves Rocher

Lekmer

Ikanobanken

Philips

One more smile

Blandade länkar

Tradedoubler

Gilla häst

Tradera

Blandade nöjesannonser

MoneyMiljonär

Blingskal

F-Secure SE

WWF

Adsettings

Buzzador

Discshop.se

Supersaver

Hewlett Packard

Tidningskungen

Dagens Nyheter

Sposnorhuset

Bonprix


Ovido - Quiz & Flashcards