arninge

Alla inlägg under mars 2011

Av Eva - 29 mars 2011 12:22

På lördagen var det dags för V75 på Sundbyholm. Det var kul att gå på trav. Men det var lite för mycket folk. Nästan 5000 personer. Det var uttagning till Olympiatravet och det drar ju en del extra. Ganska kladdigt på parkeringen men det torkade faktiskt upp under dagen. Träffade Eva och Kurt. Vi fick 4 rätt och vi sprack på DD så vi åkte hem lite tidigare. Kenneth fick ont i magen och var märkbart irriterad. I sista V75 avdelningen satsade Kenneth på Jorma och han vann så vi gick jämt upp under dagen. Åkte till Maxi och köpte potatisgratäng och lite annat till middagen och tog det lugnt på kvällen. Söndagen blev solig och vi åkte till utsikten vid Hjälmaren och såg svanar, tranor, skrakar under vägen. Drack inget kaffe under hela dagen det smakade inte. Åkte hem vid 17.30 och fick parkeringsplats ganska snabbt. Räknade ut vad vi skulle betala i utgifter så jag kunde göra det på måndagen. Skulle jobba på måndagen men skrev återbud pga av hosta och allmännt krasslighet. Kenneth var till Huddinge och blev klippt på måndagskvällen. Idag är det tisdag och mamma skulle operera bort en knöl på kinden på HS. Hon var där 7.30 men dom kom överens om att inte operera så hon fick åka hem igen med bussen via Fittja och hem. Snart ska jag jobba och måste alltså ut i snöovädret. Hoppas att det inte blir så mycket snö.

Av Eva - 25 mars 2011 18:21

I måndags hade vi styrelsemöte med bostadsföreningen. Vi satt i det nymålade gamla solarierummet. Det var kul att få sitta i ett eget rum och slippa de som vill tvätta att störa oss. På tisdagskvällen jobbade jag på EDB som nu flyttat till huvudkontoret i Solna Buissnespark. Det gick ganska bra. Jag klarade i alla fall gränsen och bokade provision. Åkte t-banan till Sundbyberg och åkte bussen men fick åka en extra hållplats pga att det var vägarbete. Gick ner till stationen på kvällen och det gick ju bra.Lite mörkt i en backe men hade lite skymningsljus så det gick vägen i alla fall. Ska fortsätta att åka t-banan och promenera tills vi får tillbaka trottoaren. Fick erbjudande att jobba dag onsdag och torsdag och nappade så klart. Onsdagen gick ganska bra men ett negativt snitt men det gick bättre på torsdagen. Istället hade dom grävt av en tillvattenledning så hela huset var utan vatten halva dagen. Kaffet kan man faktiskt vara utan men det var svårare med toaletten. Kenneth tog ledigt idag fredag så vi åkte till landet redan i går kväll. Handlade på Maxi på vägen så idag har vi tagit det ganska lugnt. Vi var trötta igår och Kenneth gick och lade sig nästan direkt efter kvällsmaten men jag ville att det skulle bli lite varmare och jag hade lite att gå igenom på datorn. Idag har jag lagat våfflor och det var gott. Kenneth svabbade av bilen och jag har suttit mest här framför datorn och gjort i kapp mina mail. Snart blir det middag.

Av Eva - 19 mars 2011 20:53

Idag kom äntligen ungdomarna till oss på landet. Det är kul att ha dom här. Vi själva åkte tidigt i morse för det snöade igår. Har haft fullt upp de hela veckan. Jobbade både på EDB och hade två vaktpass. Var till teliaaffären och köpte mig en ny mobil. Min gamla gick sönder. Skärmen slocknade och vägrade tändas. Tur att jag hade sparat ner det mesta som fanns så jag bara kunde föra över alla filerna till den nya mobilen. Förlorade tyvärr spelen men lite svinn får man väl räkna med. Det är i alla fall en Sonyericsson Elm som är gjord av återvunnen plast. Tänkte köpa en pekmobil men fastnade för den gamla traditionella med knappsats och vanlig skärm. Förra helgen klippte vi det lilla äppelträdet och ska nog fixa till det anndra i morgon. Har idag kopplat upp vattnet i köken och satt på varmvattnet. Det går lite bättre att diska nu när man bara kan öppna kranen. Vi fick även in 6 rätt på V75. Hoppas att det blir en lika fin dag i morgon som det har varit idag.

Av Eva - 5 mars 2011 19:15

Nu har sportlovet varit och i morgon är det dax för Vasaloppet. Jobbade tisdag och torsdag på EDB. Tänkte åka till landet i går men jag avböjde för säkerheten skull. Man vet inte hur det är med vattnet om det hadefrusit något. Åkte idag i stället. Vi åkte till Julita och handlade och passade på att handla dricksbacks så vi har ett tag nu när vi har börjat vara här på landet. Det var en del frusna flaskor i backen men det var stora glasskärvor så det var lätt att rensa. I Julitahallen var det fint som vanligt men ganska utraskat i hyllorna. När vi kom hem satt jag på ugnen så maten kunde bli varm och vi dammsög. Sedan åt vi och Kenneth gick ner och sågade ett hål i trädet som hade lagt sig över gången till kanalen. Det blev 2 rätt på V75 och vi fick ingen vinst på tvillingen som vi hade tagit ut. Få se vad vi ska se på tv ikväll. Kanske man är hänvisad till Melodifestivalen. Och det får väl duga. Det ska bli skönt att sova här i natt i alla fall. Vasaloppsstarten är ju klockan 8 i morgon och det är ganska kul att se på.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Evas Gästbok

Reklam

Dagens Bibelord

Besöksräknare

Microsoft Store SE

Min Facebooksida

Yves Rocher

Lekmer

Ikanobanken

Philips

One more smile

Blandade länkar

Tradedoubler

Gilla häst

Tradera

Blandade nöjesannonser

MoneyMiljonär

Blingskal

F-Secure SE

WWF

Adsettings

Buzzador

Discshop.se

Supersaver

Hewlett Packard

Tidningskungen

Dagens Nyheter

Sposnorhuset

Bonprix


Ovido - Quiz & Flashcards