arninge

Alla inlägg under december 2010

Av Eva - 27 december 2010 17:50

Ja ha då var julen över för denna gång. Den 11 december var det julbord hos Paul och Milkha och det var gott och trevligt. God mat och bingospel på slutet. Ingen vinst men vad gör det. Hade sällskapmed mamma både dit och hem. Den 14 december hade jag tecknat tentavakt så det var bara att pallra sig till KTH. Det gick bra och jag fick sällskap av Kenneth hem för han passade på att jobba över när de andra hade julfest. Den 16 december sjöng dom in julen på Stora Sköndal med grötlunch före. Hade mamma med mig och det uppskattades. Julafton blev bra med god mat förutom att jag brände vid lutfisksåsen och lutfisken som inte blev avlutad riktigt. Allt annat blev ju bra i alla fall. Jultomten kom och Tim satt i Milkhas knä men ville komma till Kenneth. Då blev det bra. Efter julklappsöppningen drack vi kaffe och åt struvor och mandelmusslor med grädde och sylt samt klenätter. Strax därpå gick mamma och grabbarna följde med henne till bussen. Juldagen startade ganska bra med frukost och jag följde med Milkha och Kim till Katolska kyrkan. Skulle shopa på vägen hem men inget var öppet. Kenneth, Paul och Kim åkte till Huddinge med julklapparna när bilen skulle varmköras så dom inte behövde ha allt på tåget sedan. Milkha åkte ner på stan och shoppade på annandagen och när hon kom hem blev det grötlunch och därefter började dom plocka ihop sig så smått. På kvällen var det ganska lugnt för oss när dom hade gått. Vi satt och tittade på tv och jag satt vid datorn ett tag. Idag var Kenneth till affären och handlade och gick till glasåtervinningen ochjag har inte varit utanför dörren på hela dagen. Nu ska jag försöka slita mig från datorn ett tag och se lite på TV.


Av Eva - 5 december 2010 22:33

Det verkar bli glesare och glesare mellan dessa skrivarstunder. Är fortfarande rätt mycket till Huddinge och hjälper till. Senast i tisdags. Var på Stora Sköndal först och hälsade på. Det var andakt så jag hjälpte till att skjutsa upp dom till samlingen. Det var kul att träffa Annika. Det var länge sedan jag var med på en andakt. Åkte sedan till Huddinge för att jag skulle hjälpa till att grilljera deras skinka. Kenneth blev klippt och vi fick middag. I fredags var jag på adventsamkväm med lekmannakåren hos oss i Hedvig. Det var folk från hela Stockholms stift och jag kände igen några som även är volontärer på Stora Sköndal. jag hjälpte till att röja efteråt och fick sällskap hem. Igår var vi i Fältöversten och handlade och på kvällen var vi hos Ann & Jan-Åke och firade deras 25 åriga bröllopsdag samt Maximes födelsedag. Idag var Kim och Paul här och Kim och jag bakade pepparkakor. Det var kul. Tim har hittat de första dagisbacillerna och lyckats smitta Milkha så dom kom inte till oss som dom skulle.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Evas Gästbok

Reklam

Dagens Bibelord

Besöksräknare

Microsoft Store SE

Min Facebooksida

Yves Rocher

Lekmer

Ikanobanken

Philips

One more smile

Blandade länkar

Tradedoubler

Gilla häst

Tradera

Blandade nöjesannonser

MoneyMiljonär

Blingskal

F-Secure SE

WWF

Adsettings

Buzzador

Discshop.se

Supersaver

Hewlett Packard

Tidningskungen

Dagens Nyheter

Sposnorhuset

Bonprix


Ovido - Quiz & Flashcards