arninge

Alla inlägg under september 2010

Av Eva - 22 september 2010 22:41

Vad tiden går. Förra veckan vet jag inte hur den försvann. I fredags åkte vi i alla fall till landet. Handlade på Maxi och kvitterade ut en Dajmtårta och en tårtspade som jag hade fått i födelsedagspresent i från Maxi. Hade även fått en 5 % rabattkupong som måste lösas in. Ungdomarna hade redan kommit till landet när vi kom fram. Drack kaffe och åt upp Dajmtårtan och gick och lade oss sedan. På lördagen var Kenneth, Paul och Kim i svamskogen och fick en hel korg med kantareller. Det var gott och Kim hjälpte mig att rensa. Jag åkte tåget hem på kvällen för att jag skulle vara rösträknare på söndagen. Det var trevligt och kul. Vi blev klara vid 24 och jag behövde bara vänta på bussen i fyra minuter. Lite segt att komma upp på måndagen men det gick. Tisdagen var ännu segare och det var skönt att ha lite sovmorgon idag. Sent om sider kom jag till Stora Sköndal och fick veta att Viola hade avlidit i helgen. Matade Åke innan jag gick och satte mig i Villes stuga och åt min medhavda smörgås. Fick sällskap av familjen Rådjur och två trevliga damer som som bodde på området. Var med på veckomässan som Roger ledde och fick hjälp av två diakonstudenter. Fick inte tillfälle och prata så mycket men det kommer väl fler tillfällen under hösten. Tim fyller ett år i dag och Kenneth och jag firade med tårta. Ska gå och lägga mig snart så jag orkar upp i morgon och kan jobba.

Av Eva - 13 september 2010 22:36

I morse var det ganska segt att vakna. Ibland är det ju bara att gå upp. Duschade och sedan klädde jag mig och därefter blev det lite frukost. Kom iväg till jobbet i rimlig tid och när jag kom till jobbet tog jag mig en plats och sedan gick jag och drack lite kaffe och tog en banan. Fick 14 enkäter som vi får se i morgon vad det gav i procent. Hoppas jag någon gång kan få ihop full pott så jag kan få provision i stället. Har nu ätit upp skinkan, kalkonen och rostbiffen sedan min födelsedag. Det finns potatissallad kvar men vi har beslutat att kasta bort resten. Den var fantastisk god men ganska mycket purjolök så det blir lite bökigt i magen. Har satt mig ner och försöker skriva ner protokollet. Dom gnällde att det tog för lång tid. Ringde till mamma och hon hade blivit förskyld under helgen. Värst var det i går. Kanske satt hon i drag på teatern. Hon ska göra avtryck för hörapparat i morgon. Affären ligger på Karlbergsvägen och hon ska vara där 14.00 Få se om hon är kvar när jag kommer förbi från EDB vid 16.00 Ska försöka gå och lägga mig snart. 

Av Eva - 12 september 2010 22:42

Ännu en helg har tagit slut. Lördagen gick ganska fort. Skulle träffa mamma och Paul med familj utanför Oscarsteatern för att beskåda Sugar. Vi träffades och skulle gå in på teatern och mamma hade glömt biljetterna på grund av att hon trodde jag hade fått dom. Men hon hade skrivit upp i almanackan vilka platser vi hade så vi fick ut nya biljetter. Föreställningen var väldigt trevlig och rolig så den rekomenderar jag alla jag träffar att se. Sedan åkte vi hem. Bing skulle passa Tim i Huddinge och sedan åka in med honom till stan. Dom fick inte telefonkontakt med henne på en gång så Kenneth och jag tog bussen. Trodde vi skulle åka bussen allihopa men mamma, Ulla och Lasse tog tunnelbanan fastän mamma och jag hade kommit överens om att vi skulle kunna ta bussen utan hinder från halvmaran. Vi hade köpt lite buffémat från Esplanad som vi kalasade på samt att vi hade kaffe och kladdkaka till efterrätt. Sedan åkte gamlingarna hem och Pauls familj sov över. idag åkte vi till Naturhistoriska Riksmuséet och tittade på lite djur och fick testa lite av varje. Sedan återvände vi hem hitt till oss och åt upp resterna av buffén sedan igår och straxt innan fotbollsmatchen var slut åkte dom hem. Kenneth har redan gått och lagt sig och jag ska snart gå och lägga mig för det är ju jobbardag i morgon även för mig.

Av Eva - 10 september 2010 23:36

Ännu en helg utan att åka till landet. Nu är det ju teater och min födelsedag i morgonJ obbade som vanligt idag. Det gick i alla fall bra för mig igår när jag jobbade. Kom på plussidan. Få se hur det gick idag. Det lär jag inte se förrän på söndag. Hinner nog inte titta i morgon. Kanske en liten stund på kvällen. Idag fick vi hem maten till i morgon. Det blev fel i alla fall men det är nog gott i alla fall. Det blir nog lite mat över för det blev avbokningar. Trodde att lite mer folk skulle komma men dom hade annat för sig. Det är i alla fall godare med småplock än smörgåstårta. Var nere och handlade det sista i dag. Ska snart gå och lägga mig. Kenneth har redan gått och lagt sig. Får göra den allra sista städningen i morgon. Skura ur toaletterna och lite avtorkning i köket och bortplocknig av reklam och annat ute i  hallen. Vi hörs

Av Eva - 9 september 2010 22:15

Vad tdïden går. Det är bara fredag kvar denna vecka. Måndagen och tisdagen flöt på som vanligt. Ganska segt på jobbet med många surisar som inte ville svara. Men en eloge till de som snällt offrar 10 minuter av sin arbetstid och svarar på mina frågor. Jag hoppar över de flesta dubbelfrågorna. De bildar bara stora agressioner. Igår skulle jag ju till Stora Sköndal men avböjde på grund av att jag hade mycket att göra till lördagens kalas men det blev inte något vettigt gjort. På kvällen gick vi upp till KTH och såg på fyverkeriorkestern. Det var kul och verkligen vackert. Pyroteknikerna hade verkligt räknat ut det bra. Raketerna skjöts efter noterna. Jobbade som vanligt idag och fick ett SMS av Ann att hon ite kom upp till helgen på grund av olika anledningar. Hon skulle höra av sig. Vi åt rester och jag dammsög lägenheten och Kennet torkade bort en del fläckar som hade kommit på golven. Vi får se vad som sker i morgon. 

Av Eva - 5 september 2010 22:49

Då var det söndag och vi kom inte till landet på hela helgen. Idag var vi bjudna till Sofias 18 års kalas. Åkte hem till Paul o Milkha först och fick kaffe och satt och småpratade med Tim och Kim. Promenerade över till Mårtensson och vi träffade Patrics pappa och sambo. Det var kul att träffa alla. God mat och trevlig samvaro som alltid. Vi bestämde sedan hur vi ska göra nästa helg då vi ska gå med mamma på Oscars innan vi ska fira min födelsedag. Ann skulle visst komma upp och hälsa på och ta Zazza med sig. Få se vad vi kan hitta på sedan på söndagen emellan diskomgångarna. Kanske vill Milkha till kyrkan och då kan man ju hänga på om någon passar Zazza. Vi får väl se då.


Av Eva - 4 september 2010 23:22

Vi åkte aldrig till landet i morse. Åt lite storfrukost och begav oss gående ner på stan så att jag fick köpa mig ett par promenadskor. Först gick vi förbi Atg så att V75 raden blev inlämnad. Gick sedan Brahegatan ner till Sturegalerian och så hur det såg ut där. Gick över Stureplan och till Dieschman och hittade faktiskt ett par skor som kändes sköna. Promenerade Norrlandsgatan till Smålandsgatan och över Birger Jarlsgatan och Nybrogatan upp. Köpte presentkort till Ulla i stället för smartboxen som vi bytte ut förra veckan i Eskilstuna. Handlade på Esplanad lite trevligheter till middag och fika. Träffade lite folk från vår förening som jag pratade med. Fikade när vi kom upp och tittade på travet direkt. Ringde mamma och snackade bort en stund. Satte mig framför datorn en stund och Kenneth gick ut en lite promenad. Han fick låna mitt busskort så han bara behövde gå den ena sträckan. Ringde sedan Paul och han berättade att det nu var skrivet och klart med lägenheten nere i Fullersta. Det är en fyra med balkong och två toaletter och ett stort kök som dom ville ha. Hoppas att dom kommer att trivas nu och kan ta det lugnt ett par år med sitt boende. Satt och tittade rätt mycket på kvällen nu. Det var kul att slippa datorn. Måste göra protokollet snart. Det är redan försenat. God natt nu går jag och lägger mig.

Av Eva - 3 september 2010 22:07

Äntligen fredag!! Idag gick det inte så bra med ringandet. Inte en enda enkät de två första timmarna. Jag fick i alla fall ihop 11 totalt. Lite jobbigt med att det är så kallt inne i lokalen. Hoppas att det blir bättre innan vintern annars får man ha ytterkläderna och vantar på sig. Skulle träffa Kenneth och köpa skor till mig men han ringde och talade om att han hade inte kommit iväg från jobbet när jag nästan var framme vid skoaffären. Så jag fortsatte hem och straxt efter kom även Kenneth hem. Vi beslutade oss för att vi skulle vara hemma i alla fall i kväll så jag ringde efter en pizza så jag slapp laga någon mat. Var rätt trött och jag somnade framför tv:n. Vi gick och vilade en stund innan fotbollslandskampen började. Paul fick inte lägenheten i Myrängen men har även lagt ett bud nu före visningen på en lägenhet i Fullersta. Hoppas allt löser sig med lägenhetsfrågorna. I morgon blir det skoköp i alla fall om det nu blir här i Stockholm eller att vi åker till landet det bestämmer vi oss för i morgon bitti. Tror inte vi har någon klocka på ringning i alla fall. Snart går jag i alla fall till sängs.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Evas Gästbok

Reklam

Dagens Bibelord

Besöksräknare

Microsoft Store SE

Min Facebooksida

Yves Rocher

Lekmer

Ikanobanken

Philips

One more smile

Blandade länkar

Tradedoubler

Gilla häst

Tradera

Blandade nöjesannonser

MoneyMiljonär

Blingskal

F-Secure SE

WWF

Adsettings

Buzzador

Discshop.se

Supersaver

Hewlett Packard

Tidningskungen

Dagens Nyheter

Sposnorhuset

Bonprix


Ovido - Quiz & Flashcards